Monday, January 31, 2011

Questions that I would like to ask Ministry of Education (MOE)

I had so many questions regarding our future. This is something I can think about.

1.    How much salary I get as GSST?
2.    What benefits that I will secure as GSST?
3.    What allowance I can get?
4.    How should I progress to become DG41?
5.    Do we need to go for interview by SPP?
6.    When is the interview for SPP?
7.    What will happen for the KISSM course, can we apply when we are GSST?
8.    How long we stranded as GST?
9.    Can I further my studies during the 4 years duration of fulfilling the contract?

If anyone have the answer please kindly inform me, for I am rather lost. 

1 comment:

  1. Terima kasih kepada pihak ipg yang menguruskan kenaikan pangkat fasa 3 pegawai Institut Pendidikan Guru baru-baru ini. Walau bagaimanapun pengadu berasa pihak tuan melakukan sedikit kesilapan teknikal dalam menetapkan dasar memilih calon untuk kenaikan pangkat memandangkan ia melibatlkan ramai calon.
    Saya sebagai seorang pemerhati dalam hal ini dan sebagai pegawai perkhidmatan awam yang veteran berani menyatakan bahawa dasar meletakkan markah pretasi sebagai pengukur induk adalah salah. Seseorang pegawai yang mendapat markah lebih 85% layak untuk dinaikkan pangkat ke gred seterusnya. Maka sekiranya semua calon yang memperoleh markah LNPT lebih 85% adalah layak untuk kenaikan pangkat tersebut.
    Maka, bagaimana hendak memilih calon yang ramai memandangkan tempat yang terhad? Pertama, kekananan harus diberi keutamaan. Siapa yang lebih awal ke gred itu akan diberi keutamaan. Tempat selebihnya harus diberi kepada calon yang telah menjalani kursus profesionalisme yang telah dikendalikan oleh pihak Bahagian Pendidikan Guru yang melayakkan mereka sebagai warga pendidik di IPG.
    Pengadu rasa langkah ini akan mengurangkan masalah dalam isu kenaikan pangkat baru-baru ini dan dapat meredakan keadaan.
    Kini, semua pihak jelas bahawa pegawai yang bertugas di IPG bahagian kenaikan pangkat amat cetak pengalaman dan perlu diberi kursus sewajarnya.
    Soalnya sekarang, bagaimana pihak tuan dapat menebus doasa dalam pelaksanaan kenaikan pangkat fasa 3 ini? Allah sentiasa melihat dan menyanjung mereka yang mengakui kesilapan dan membetulkannya.
    Sekian.
    Pemerhati bebas

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...